Masterul în Politici Publice şi Advocacy

Academia de Advocacy a lansat, în toamna anului 2004, primul program de nivel masteral din România dedicat dezvoltării cunoştinţelor şi abilitãţilor de influenţare a deciziei publice. Realizat în parteneriat cu Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării, Facultatea de Sociologie şi Psihologie  şi Facultatea de Ştiinţe Economice, Masterul în Politici Publice şi Advocacy a concentrat cea mai mare audienţã, comparativ cu celelalte oferte de studii postuniversitare propuse în cadrul Universităţii de Vest din Timişoara. Programul este destinat absolvenţilor de studii universitare, are o duratã de doi ani şi urmăreşte sã-i înzestreze pe absolvenţi cu abilitãţi manageriale dublate de solide cunoştinţe teoretice de analizã, dezvoltare, management şi influenţare a politicilor publice. Printre cei aproximativ 45 de candidaţi admişi se numără funcţionari publici din serviciile descentralizate în teritoriu şi autorităţile publice locale şi naţionale, jurnalişti, lideri ai societăţii civile, asistenţi sociali şi întreprinzători privaţi, atraşi de structura structura interdisciplinarã a programului, precum şi de personalul didactic, care îmbinã excelenţa universitarã şi experienţa directã în gestiunea organizaţiilor private şi în  advocacy. Oferta de cursuri este extrem de diversã, acoperind întregul spectru disciplinar al  politicilor publice şi al activităţilor de advocacy, cum ar fi diagnoza organizaţionalã, tehnicile de negociere şi de advocacy, analiza şi managementul politicilor publice, elemente de drept public şi administrative, managementul organizaţiilor publice şi al organizaţiilor neguvernamentale, leadership şi comunicare. În acelaşi timp, temele cursurilor ţin seama de provocările imediate ale spaţiului public din România, de la corupţie, fiscalitate, mediu până la integrarea europeanã şi euroatlantică. Nu în ultimul rând, metodele de predare şi de studiu promovate în cadrul programului corespund principiilor interactivităţii, inovării şi concreteţii, bazându-se astfel pe studii de caz, dialogul cu experţi recunoscuţi, elemente de simulare, implicarea practicã în proiecte de lobby şi advocacy.

Curicula

  •   Filosofia stiintelor sociale
  •   Politica în era globalizarii
  •   Diagnoza organizationala
  •   Conflicte si negociere în organizatii
  •   Introducere în advocacy
  •   Politicile publice si economia
  •   Analiza politicilor educationale
  •   Metode si tehnici de cercetare în stiinte sociale
  •   Studiul curentelor de opinie publica
  •   Analiza politicilor anticoruptie
  •   Politici interne europene
  •   Documente de politici publice
  •   Societate civila si culturi politice
  •   Elemente de drept public si administrativ
  •   Politici fiscale
  •   Politici macroeconomice în economii deschise
  •   Drepturile omului si cultura civica
  •   Managementul organizatiilor publice
  •   Gen si politici publice
  •   Analiza politicilor în serviciile publice
  •   Politici Proenvironmentale
  •   Analiza politicilor publice
  •   Grupuri de interese în UE
  •   Etica profesionala în servicii publice
  •   Cadrul legislativ institutional al elaborarii politicilor publice în România si UE
  •   Abordarea sistemica a proceselor de advocacy
  •   Analiza cost-beneficiu a implementarii deciziilor publice
  •   Guvernanta corporativa si etica politicilor publice
  •   Construirea si managementul coalitiilor
  •   Managementul si gestiunea organizatiilor neguvernamentale
  •   Leadership
  •   Gestionarea informatiilor si documentarea în procesele de advocacy.

Povestea unei campanii de advocacy

Close Menu