Acasă

Audierea publică - REGIONALIZAREA ROMÂNIEI – DE CE?

imaginea utilizatorului radu.nicosevici
NICOSEVICI
Radu
Președinte, Academia de Advocacy
imaginea utilizatorului corina.dragomirescu
DRAGOMIRESCU
Corina
Vicepresedinte, Academia de Advocacy
imaginea utilizatorului matthijs.van.bonzel
Matthijs van BONZEL
Ambasador, Ambasada Olandei
imaginea utilizatorului juan.castro.pinedo
Juan Castro Pinedo
Director General Adjunct, Agenția de Dezvoltare Regională a Țării Bascilor, Spania
imaginea utilizatorului dorel.sandor
SANDOR
Dorel
Consultant independent
imaginea utilizatorului serban.tiganas
TIGANAS
Serban
Președinte al Ordinului Arhitecților din România
imaginea utilizatorului Simona FIȚ
Simona
FIȚ
Consultant în transparența decizională Academia de Advocacy
  • Matthijs van BONZEL
    Ambasador, Ambasada Olandei
    imaginea utilizatorului matthijs.van.bonzel

    Dl Matthijs van Bonzel s-a specializat în timpul studiilor sale în Utrecht și Universitatea din Michigan privind integrarea economică internațională și afacerile comerciale mondiale. A lucrat apoi la Comisia Europeană de la Bruxelles, în domeniul politicilor de dezvoltare. Dl Van Bonzel a intrat în Ministerul Afacerilor Externe în 1982. El a fost repartizat la Departamentul NATO al Ministerului în Haga, și, ulterior, în 1985, la Ambasada Țărilor de Jos în San Jose, Costa Rica, coordonând cooperarea pentru dezvoltare și ajutorul pentru refugiați în regiunea din America Centrală. Din 1989, dl Van Bonzel a fost activ in diverse funcții în cadrul Departamentului de Integrare Europeană; el a fost unul din membrii echipei de negociere pentru Tratatul de la Maastricht din 1991, și a fost șeful echipei de negociere pentru Tratatul de la Amsterdam din 1997 . Din 1997 până în 2001, domnul Van Bonzel a fost consilier la Reprezentanța Permanentă a Țărilor de Jos la Uniunea Europeană de la Bruxelles, și după aceea, șeful Secției Politice a Ambasadei Olandei la Berlin, Germania. Din 2005-iulie 2008 domnul Van Bonzel a fost ministru plenipotențiar și director al Secției Economice a Ambasadei Olandei din Tokyo, Japonia. Din 2008 până în 2011 a fost ambasador al Olandei în Costa Rica, El Salvador, Honduras și Panama, cu reședința în San Jose, Costa Rica.

  • Juan Castro Pinedo
    Director General Adjunct, Agenția de Dezvoltare Regională a Țării Bascilor, Spania
    imaginea utilizatorului juan.castro.pinedo

    Domnul Juan Antonio Castro Pinedo este Director General Adjunct pentru Tehnologie, Inovare și Societate Informațională în cadrul SPRI, organizație publică a Guvernului Basc care are rolul de Agenție de Dezvoltare Regională a Țării Bascilor, Spania.
    În cadrul SPRI, Dl. Juan Antonio Castro Pinedo coordonează activitatea de elaborare și implementare a programelor de sprijinire a competitivității și inovării IMM-urilor, în prezent toate acestea ridicându-se la un buget total de 200 milioane euro.

    Dl. Juan Antonio Castro Pinedo a absolvit universitatea Catolica din Lovaina, cu specialitatea Științe Economice, iar apoi a urmat diverse programe de perfecționare și stagii la Bruxelles și în Țara Bascilor.
    În perioada 1977-1986 dl. Castro Pinedo a lucrat pentru intreprinderi în sectorul productiv, în calitate de director financiar, precum și în calitate de consultant independent. Începand cu anul 1987, dl. Castro Pinedo și-a continuat cariera în domeniul dezvoltării economice regionale în poziții cum ar fi:

    -șef department Promovare Economică la Primăria Vitoria-Gasteiz
    -consilier pentru Urbanism și Mediu în cadrul Guvernului Basc
    -Director de Planificare la Primaria Vitoria

    Dl. Castro Pinedo deține o experiență vastă în definirea strategiilor de dezvoltare urbanistice, locale și regionale, precum și în generarea de politici de sprijinire a competitivității și inovării. Mai mult decat atât, a coordonat programe și proiecte majore cu finanțare europeană, cum ar fi reabilitarea centrului istoric din Vitoria, programe pentru angajare și formare sau finanțări pentru IMM-uri.

  • SANDOR
    Dorel
    Consultant independent
    imaginea utilizatorului dorel.sandor

    Are o lungă carieră didactică în institute de educație în științe politice. A fost activ în perioada Guvernelor Roman și Stolojan, având funcția de Secretar de Stat. A condus proiecte de cercetare, cu finanțare externă, pentru temele prioritare ale României. A oferit consultanță politică pentru campanii electorale, alegeri locale, parlamentare și prezidențiale. A oferit consultanță, în analiză de risc, pentru companii private și mediului internațional. Activează în mediul publicistic, este comentator media pe plan intern și internațional.

  • TIGANAS
    Serban
    Președinte al Ordinului Arhitecților din România
    imaginea utilizatorului serban.tiganas

    Membru fondator și președinte al Ordinului Arhitecților din România.
    Incepând cu anul 2007, a fost membru al delegației române in cadrul Consiliului Arhitecților Europeni și membru în numeroase grupuri de lucru ale Consiliului, cum ar fi: membru al grupului de lucru privind Sistemul de Informare asupra Costurilor, membru al grupului de lucru privind Achizițiile Publice, membru al grupului de lucru ENACA, iar din 2009 până in 2010 – responsabil cu comunicarea în consiliul executiv al CAE.

    Ca activitate în domeniul arhitecturii și urbanismului, Şerban Dragoş Ion Țigănaş este inițiator, colaboartor, co-autor în numeroase planuri urbanistice și teritoriale, precum și câștigatorul a numeroase competiții in domeniu.
    Este lector la Universitatea din Cluj Napoca, Facultatea de Arhitectura și Urbanism.
    Organizator și participant la numeroase conferințe și congrese naționale si internaționale în domeniul arhitecturii și urbanismului.

  • Simona
    FIȚ
    Consultant în transparența decizională Academia de Advocacy
    imaginea utilizatorului Simona FIȚ

    Simona Fiţ este consultant al Academiei de Advocacy, din anul 2003. Ca cercetător, trainer consultant în transparenţa decizională şi analist, Simona Fiț a iniţiat o serie de dezbateri publice şi a participat activ la proiectele şi campaniile de advocacy ale Academiei de Advocacy, între care menţionăm: proiectul Pro – Activ, proiectul ,,Alianţa Antreprenorială. Responsabilitate şi dezvoltare în regiunea V Vest”, campania de advocacy pentru modificarea Codului fiscal, campania de advocacy pentru modificarea Codului muncii.
    În calitate de lector, a elaborat şi coordonat cursul ,,Cadrul instituţional şi legislativ de influenţare a politicilor publice în România”, în cadrul Masterului de Politici Publice şi Advocacy, al Universităţii de Vest din Timişoara.
    Este autor aunor publicaţii printre care: ,,Raportul de monitorizare a Parlamentului României, în anul 2005”, ,,Implicarea societăţii civile în procesul de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice”, ,,Studiu privind existenţa sau nu a unor proceduri minimale de consultare publică la nivelul administraţiei publice centrale şi locale din România”, şi coautor a unor publicaţii, printre care menționăm:,,De la opacitate la transparenţă. Experienţele participării cetăţeneşti la decizia publică”, ,,Campania de Advocacy – Ghid practic pentru organizaţiile cu membri”.

    Deţine titlul de doctor în finanţe.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeanã, vã invitãm sã vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.